Bloggarkiv

torsdag 7 juni 2012

Studenten

I fredags var det min lillebrors tur att springa ut på trappan med vit mössa och njuta av att tre års gymnasiestudier (eller i hans fall fyra år) är till ända.
Det var fullt fokus från torsdag kväll då vi styrde kosan hem mot mitt föräldrahem för förberedelser. Det är en sådan mysig stämning när alla pysslar med sitt men mot ett och samma mål. Det var till att packa upp allt, duka och lägga upp. Jag hade inför dagen bakat en massa tårtor så dom skulle också ordnas. Fredag morgon var jag också spänd och förväntansfullt och ville ge honom en riktigt bra dag. Jag vaknade riktigt tidigt och gjorde mig i ordning för att dusch och toalett skulle vara ledig till övriga personer hemma, sedan körde vi ett lass till stället där vi skulle vara och förberedda för maten på eftermiddagen.
Vid lunchtid började gäster trilla in för att då fira pappas jämna födelsedag med lite bubbel innan vi skulle åka till skolan för att ta emot Per. När vi väl var där på skolgården och efter en som kändes väldigt lång stund var det dags för porten att öppnas. Då kunde jag inte längre hålla mig och tårarna trillade lätt på kinden, så oerhört glad för hans skull och man minns själv känslan av att stå där!


          











Kvällen blev helt underbar och Per höll ett fantastiskt fint tal till oss, och inte heller då kunde jag hålla tårarna tillbaka. Jag var helt upprymd av kvällen då vi satte oss i bilen för att dra oss hemåt. Dagen efter bjöd på andra äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar